maandag 1 maart 2010

Sunny San Francisco

Een tijdje geleden kreeg ik van Fulbright het allesbehalve vervelende bericht dat ik voor een “Enrichment Seminar” vier dagen naar San Francisco werd gestuurd. Dit weekend was het zover. Twee uur voor het begon te sneeuwen en stormen in New York, vloog ik naar de West Coast. Een aantal uren later zat ik op een terras in de zon een fijn boek te lezen.

Het programma was vol we luisterden naar sprekers, hielpen een ochtend bij de San Francisco Food Bank en werkten in groepen aan projecten, alles in het kader van "Global Challenges, Local Solutions: Fostering Change through Social Entrepreneurship." De stad zag ik voornamelijk toen ik door mijn host naar haar huis werd gereden voor een diner aldaar, en toen we naar Pier 3 liepen voor een vreselijk burgerlijke maar vermakelijke "cruise."


Gelukkig was de zondagochtend voor vertrek vrij en helemaal voor mij. Omdat ik mijn New Yorkse ritme niet achter me had kunnen laten—het is daar drie uur later dan in San Francisco—kon ik zonder problemen om half zeven mijn bed uit. En toen kreeg ik het beste idee dat ik in tijden heb gehad: waarom niet een fiets huren en een paar uurtjes door de zonnige stad fietsen?

Het was fantastisch! Met mijn jas achterop en camera in de hand, heuvel op en heuvel af, de wind door mijn haren. Van China Town tot aan de Golden Gate Bridge. Mijn eerste echte fietstochtjenaast een paar koude kilometers in de polder begin januarisinds begin augustus. En zelfs met een beetje kleur op mijn gezicht als souvenir.

2 opmerkingen:

  1. haha, da's inderdaad wel een van mijn thema's! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan een dame wel uit de polder halen, maar de polder niet uit de dame. :) Leuke platen!

    BeantwoordenVerwijderen